zondag 15 maart 2009

Aillets


Op één van mijn andere blogs heb ik het er al over gehad. Knoflook aillets.
Als je teentjes knoflook in een pot met aarde zet lopen de teentjes uit en komt er een groene stengel uit. Het maakt niet uit of het verdroogde knoflook is, het loopt in het gros van de gevallen gewoon opnieuw uit.
De op bieslook lijkende stengeltjes, de aillets kun je afknippen en gebruiken in dressings voor sla of een saus die een milde knoflooksmaak mag hebben. Je kunt het teentje daarna gewoon in de aarde laten staan, met een beetje geluk loopt het nog een keertje uit. Als ik er heel veel heb knip ik ze in stukjes en ik vries ze gewoon in.
Je kunt hetzelfde doen met sjalotjes of verse zilveruitjes, er komt dan een mini bosuitje tevoorschijn. Uiteraard werkt het ook met gewone uiten. , maar die nemen behoorlijk wat ruimte in in een bloempot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten