dinsdag 3 maart 2009

Pompoensoep

Ik ben al eens eerder in de weer geweest met een pompoen, die was wat groter en ik had ontzettend veel moeite om hem te doorklieven. Deze keer heb ik hem 60 minuten in de oven gedaan op 200 graden vervolgens heb ik het mes er doorheen gejaagd en hem in vieren gesneden. Het mes ging er doorheen als boter.
Ook de draderige binnenkant en de pitten gingen er zo uit met een lepel. Voor de pompoensoep heb ik eerst een grote winterwortel in stukken gesneden, een aardappel geschild en samen met een ui en 2 teentjes knoflook in een pan met kruidenbouillon gegooid. Wat fijngehakte thijm ging erbij en geraspte sinaasappelschil. (Wel eerst goed afborstelen!). De sinaasappel heb ik uitgeperst en het sap op het laatste moment toegevoegd.
Staafmixer erin en klaar is het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten