dinsdag 10 maart 2009

Tic


Ik heb een tic. Eigenlijk heb ik er twee. Ik houd van electronische gadgets met de allernieuwste snufjes en ik ben dol op keukenapparaten. Dat hoeven niet persé electrische apparaten te zijn maar ook handbediende apparaten waarmee je kunt snipperen en snijden, zoals bijvoorbeeld een mandoline. Waarom ze die dingen mandolines noemen begrijp ik ook niet want ik zie geen gelijkenissen met een mandoline waarmee je muziek kunt maken. (Nou ja muziek.... ok, ok, Vivaldi heeft een paar mandoline concerten geschreven.)
Mijn budget laat tegenwoordig niet meer toe dat ik van alles aanschaf en dat is maar goed ook want dan zou er geen keuken groot genoeg zijn.
Genetisch bepaald is mijn liefde voor gadgets en keukenapparatuur niet want ik ken niemand in mijn familie die het ook heeft. Wat ik niet heb en ook niet wil hebben is een electrische friteuse, een gehaktmolen en een snijmachine. Frituren doe ik zelden, gehakt eet ik niet en ik zou ook niet weten wat ik met een snijmachine aan moest.
Maar het allerbelangrijkst vind ik toch een paar goed scherpe koksmessen. Daarmee krijg je alles klein. ook zonder keukenmachine.

2 opmerkingen:

  1. Zo'n mandoline zag ik verleden jaar eens in een kookprogramma. De kok sneed er komkommer in de lengte tot spagettietjes mee. Zo'n ding wou ik meteen ook hebben maar heb er tot nu toe in België geen gevonden. Misschien moet ik maar eens de grens overwippen. Niet als drugstoerist maar als mandolinetoerist. Maar waar vind je zo'n mandolineshop?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Masjenka, ik zie dit nu (11-7) pas.
    Een mandoline kun je kopen in een kookwinkel of bij een groothandel in Horecabenodigdheden.

    BeantwoordenVerwijderen