donderdag 12 maart 2009

Raapsteeltjes

Wel eens gegeten? Ik bijna. Ik had twee bosjes raapsteeltjes gekocht en het leek mij nou eens leuk om daar een hartige taart mee te maken. Ik wist ook niet wat ik er anders mee moest doen en ik zag een recept staan in Tip Culinair, een blad dat nu ter ziele is.
Het was in ieder geval lang voordat ik een internetaansluiting kreeg want tegenwoordig zoek je alles op met Google.
Het recept voor die taart heb ik niet meer maar het bestond zoals alle hartige taarten uit deeg met daarin een vulling van eieren , gemengd met groente en /of vlees. In mijn geval dus een vulling met eieren en raapsteeltjes, maar dat had ik al verteld. Alles zat mooi in de springvorm, de oven was voorverwarmd maar helaas wachtte mijn raapsteeltjestaart in wording een droevig lot.
Ik had net de springvorm in mijn handen om die in de oven te zetten toen de bodem uit de springvorm viel. Getver, niet te geloven, wat een puinhoop! Na het aanroepen van de allerhoogste zat er niets anders dan de rotzooi op te ruimen.
Nooit meer, zo nam ik me voor, koop ik nog raapsteeltjes. Dat heb ik ook nooit meer gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten