donderdag 11 februari 2010

Cioppino


Benodigdheden voor 4 personén
  • 1 ui
  • 1 prei
  • 2 stengels bleekselderij
  • 1 venkelknol
  • 1 el Italiaanse kruiden
  • 1/4 tl cayennepeper
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 blik gepelde tomaten
  • 1 laurierblad
  • 1 blikje tomatenpuree
  • 1,5 dl witte droge wijn
  • 190 ml visfond
  • zout en peper
  • 200 gram kabeljauwfilet
  • 400 gram fruits de mer
  • 150 gram cocktailgarnalen
  • verse platte peterselie

Bereiding
Fruit de ui en voeg de gesneden prei, bleekselderij en venkel toe
Voeg de knoflook toe en bak dit 10 minuten
Bak de tomatenpuree mee
Voeg de gepelde tomaten, de Italiaanse kruiden, de laurier, cayennepeper, wijn, visfond en zout en peper toe
Stoof dit 20 minuten onafgedekt
Stoof de kabeljauw in blokjes 3 minuten mee
Voeg de fruits de mer en garnalen toe
Kook dit nog 1 minuut op halfhoog vuur
Strooi er peterselie over

Serveren met tagliatelle

Bron: Wat eten ze op de Bergselaan?

2 opmerkingen:

  1. Ohhh, dat ziet er lekker uit!

    Groetjes, Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Bea,

    Ja, lekker hè? Ik las net over je vader, ik hoop dat hij snel geholpen wordt. Ik heb ook over je kat gelezen, ik had nog nooit eerder van Maine Coons gehoord maar ik ben al helemaal verliefd op die katten. Fijn dat je nu weer een kitten krijgt, je zal je oude kat nooit vergeten maar het leidt wel af van het gemis.

    BeantwoordenVerwijderen